torsdag 8 november 2007

Velourklänning

Jag har sytt en del plagg till kompisar på sistone, så det var kul att sy nåt till N också. En petrolblå velourklänning fick det bli. Tyget hittade jag på Stoff & Stil, helt underbar färg! Passade på att köpa en rejäl bit för det var den sista rullen de hade. Vill ju inte stå utan, som med den bruna velouren. Jag satte röd muddväv i kanterna. Det är det nedtill också, även om det syns dåligt på bilden. Ibland är det svårt att få till det med tvillingnålen, mudden sträcks liksom ut igen, och man får se till att ha lite lagom sträckt mudd innan man viker in kanten. Det hade ju blivit betydligt lättare med en coverlock ;-) Fast det kanske är lite svårmotiverat med en till ny maskin för några tusenlappar?

Jag testade nya blixtlåspressarfoten ocskå. Varför har jag inte köpt en sån tidigare?? Det funkade ju hur smidigt som helst, och blev kanonfint!

Mönstret är en modiferad version av förklädesklänningen från Baby Cool. N har 74 nu, och klänningen är sydd i 74/80. Hon har verkligen att växa i om man säger så...

2 kommentarer:

Gekko sa...

Vilken härlig klänning! Snygg färgkombination och mycket söt tjej! Jag vet inte om täcksömsmaskinen skulle göra det så mycket lättare egentligen, men sömmen blir ju snyggare!

Botilda sa...

Toppenfin! De där klänningarna varar verkligen länge ;-) Och färgen... Jag längtar till december när jag får min petrolvelour - men tänk om jag beställde för lite trots allt.