fredag 7 mars 2008

Hemlisen har kommit!



Hurra! Nu har mitt hemlispaket kommit. Tänka sig att jag blev den som först fick paket. Min hemlis hade skrivit ett långt trevligt brev och skickat med kanonfina saker som verkligen var mitt i prick.

En badrock i jättesöt gul frotté och en gul mössa med ljusblå velourapplikation i form av ett N, som i Nina. Superfint :-)

Tygerna som fanns med i paketet var en rejäl bit jättehärlig orange velour (bakgrund på bilden, hilco?) och en ännu större bit ljusblå bomull med vita prickar på. Perfekt! Dessutom ett nummer av kreativa kvinnor. Jag tittade faktiskt på tidningen på Stoff & Stil igår, men bestämde mig för att spara den till en annan gång. Vilken tur! Vita knappar och vitt kantband går alltid åt, och sist med inte minst härlig chilitryffel från chokladfabriken i Åre. Den föll både mig och dottern i smaken ;-)


Det här var lättare att gissa än förra gången, jag gissade faktiskt rätt på en gång. Kände igen mössmodellen. Sambon smygkikade under den påsydda lappen innan jag sprättade bort den, ifall jag nu skulle ha gissat fel. Tusen tusen tack Cecilia/svedin! Mycket utropstecken här, men jag är verkligen helnöjd!

Nu känner jag ju pressen att göra nåt lika fint till min hemlis :-o Ska iallafall göra mitt bästa. I helgen ska det pysslas!

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Så det var så lätt att gissa :D

Huvudsaken är att du/ni är nöjda, vad glad jag blir! Så kul!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Jättefina grejer! /Karolina

Solveig Lövendahl sa...

Verkligen ett jättefint paket!

DORIS DAISY sa...

Åh, vilka fina grejer! Härligt tyg på badrocken!

Carolina sa...

Jättefint paket! Förstår att du är glad! Jag har också fått mitt paket och är tokglad över det, men har då också fått total ångest över det jag ska skicka iväg...

Jes sa...

Du har verkligen fått ett super paket, vilken underbar badrock, och vilka fina tyger, ska bli så roligt att se var alla & jag själv får när paketen droppar in.

florin design sa...

Vad fint paket du fått!!!