söndag 16 mars 2008

Lite nytt

Varför finns virus? De ställer bara till problem. Nog borde man väl få slippa kräksjukan åtminstone nåt år, men nu har vi haft den två gånger denna vintern.

Lite pysslas det. Framförallt är det hemlisen som jag jobbar på. Det är så svårt. Jag är väl halvfärdig ungefär. Svårast tycker jag den personliga gåvan är den här gången, och så känns det jättenervöst att se om min hemlis blir glad för vad jag har sytt :-o.

En liten mössa har det blivit också till en kompisbebbe på gång. Har sytt en grön också till en annan liten plutt, men den missade jag att ta kort på innan jag skickade den. Kanske kan få ett livekort sen. Jag har beställt lite nytt från e-slöjd. Paketet ligger på posten och väntar på att jag ska bli tillräckligt frisk...

Och så har jag fyndat tyg, jag blev så glad! För nåt år sen var det ett jättesött tyg ute på Tradera, men jag tyckte det blev för dyrt, och har ångrat mig flera gånger sen dess. Har lyckats få reda på att tyget kom från Bauhaus (av alla ställen...) och har frågat där, men nej, de hade inget kvar och man kunde inte beställa heller. Nu hade de utförsäljning på sina tyger, och där låg en bit av det söta katt-tyget. Hurra! Lite blekt mitt på, där det har varit vikt på rullen, men vad gör det när det fanns 7m kvar och det kostade 10Kr/m? 70kr alltså. Inte så farligt för ett favorittyg ;-)

Har fått mina nya namnband också. Beställde bruna med turkos text också. De blev jättefina!

Och så har jag beställt mönster från USA till klänningen. Jag hoppas att det går fort att få hit dem, är rätt så sugen på att börja testa modellen. Har köpt två mönster och tänkte kombinera dem, så det får bli en klänning i lakansväv först. Tur man har några månader på sig.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Hejsan Bumla! Har nu upptäckt din blogg och jag blir lika glad och inspirerad varje gång jag går igenom en ny syblogg! Vilka fantastiska sömmerskor det finns därute!! Mycket trevligt att surfa runt här! Är själv en glad nybörjare som givetvis kommer att fortsätta kika in hä och även länka till dig på min sida!!!

Tanjis sa...

Hejsan!

Surfade runt lite och var bara tvungen att lämna en kommentar hos dig! Var så lustigt när jag såg det blå katt-tyget! Om du kikar i min blogg så ser du varför............
Har precis börjat med hobbyn att sy kläder.
Kul att titta runt hos er som är riktigt duktiga!

/Tanja