tisdag 18 december 2007

Mer byxor

Den här färgen är så härlig! Mer i detta tyget kommer snart... Hittade det på Stoff & stil gör nån månad sen och köpte på mig en del. Var där för nån vecka sen och hittade inget alls av den gröna, men ett plus är att den bruna äntligen har kommit. Det ryktas om att det ska finns grön velour, så jag hoppas att rullen bara var ute på vift tillfälligt, för nu börjar mitt ta slut. Fast å andra sidan finns det turkos, gul, cerise, röd, blå och flera andra färger, så jag kanske inte ska köpa hur mycket grönt som helst?

Det blev iallafall ett par byxor till en 4-årig tjej i julklapp till att börja med. Hoppas att de passar. Det är ju mycket enklare att sy i små storlekar när jag har en liten provdocka här hemma. Men med hjälp av måttabeller och lite klurande hoppas jag att det blir bra.

De ser ju sneda ut på bilden, men det är de inte. Svårt att ta bra bilder på kläderna, tycker jag. Hoppas det kan bli en livebild så småningom.

1 kommentar:

Bibabba sa...

Den gröna veloren fanns i torsdags, men jag tycker inte den stämmer med färgen på byxorna i din blogg??