lördag 29 december 2007

Nya tyger

Med julfirande och tredagarsfeber hinner man inte sy nånting, men ibland är det inte så dumt att göra lite annat med. Det är så mycket man vill göra, men hur ska man hinna allt? Tiden går så himla fort och nu är det bara en månad kvar tills jag ska börja jobba igen :-o

Vi var hos mina föräldrar över julen och jag passade på att fynda lite roliga tyger, lite i föräldrarnas linneskåp och lite på second hand.


Påslakan med månar, brunt på ena sidan och vitt på andra, och ett grönt örngott med vita klöverblad på.






Två påslakan med tillhörande örngott med blå/lila blommor på, och ett grönblommigt örngott.


Ett grönt påslakan. Lite tunt, men nånting ska det väl passa till. Sommmarklänning kanske?




7 kommentarer:

gosi sa...

Visst är det bra med föräldrar... Man klagar och säger att de sparar på för mycket onödig skit, men mycket utav det kommer faktiskt till användning igen, som nu då det återanvänds till bumlas produktion...Måste även tacka dig, det är tack vare den här sidan som jag la upp en egen syblogg. Kommer inte ihåg vad jag sökte på men helt plötsligt var jag inne på bumlas sida och blev frälst i bloggandet... En helt ny värld öppnades, hahaha!

Jes sa...

vilka fina tyger du fyndat. Bara älskar detta klövertyg.

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Härliga tyger!

Madde sa...

Hej!
Jag gillar verkligen dina fina kläder! Skulle gärna vilja beställa mössa + vantar till nyfödd om du syr på beställning. Har skickat ett mail till dig men inte fått svar... Hör av dig!

MVH
Madeleine Johansson

rino sa...

måntyget hade min mamma också sparat, men jag har dragit mig för att klippa i det... Det blir spännande att se vad du kommer att göra!

florin design sa...

Åh, måntyget är ju tok-läckert!!!! Jga har det i grönt och vitt men brunt... MUMS!!! Grattis till dina fina tyger!!!!

Thea sa...

Å hej så fint! Lyllo alla er som har mammor som sydde massor OCH sparade sina tyger! Man får skylla sina tyghögar på att man sparar till barnen... :-)