lördag 15 december 2007

Tradera-fynd

Tradera är farligt! Det finns ganska mycket fina tyger, och jag försöker hålla mig i skinnet nu och inte köpa alltför mycket. Kanske borde ha en plan för vad jag ska sy av allt tyg först? Jag kunde dock inte motstå detta fina bomullstyg. Kanske det blir en klänning, eller kuddar, eller solhatt, eller...

Boken har jag varit på jakt efter länge. Ställde mig i kö på biblioteket, men gav till slut upp att vänta på den när den var två månader försenad. Fick ett ganska bra pris på Tradera, och boken är i bra skick, så jag är helnöjd :-)

4 kommentarer:

Jenny sa...

GRatis till fynden :-) Jag kanske får rita av några mönster nästa gång vi ses. Arket med de minsta storlekarna fattas ju hos mig - men så fick jag boken billigt också...

Har du förresten listat ut vem din hemliga vän är??

Jenny sa...

Grattis menar jag såklart... (jag har världens dummaste tyska tangentbord)

Anonym sa...

Japp Tradera är ruggigt farligt ;-) man kan hitta det mesta. Var sugen på att ropa in samma bok, men tog mig till biblioteket. Tur att man bor i en liten håla för det var inga problem att få med sig boken hem och nu har jag se mönster jag vill ha i samtliga storlekar i alla fall efter lite klippande.
Fina saker du har sytt. Jag kikar runt i en massa sybloggar o frågar om jag får länka från min egen och eftersom din är en som inspirerar mig så undrar jag så klart om det är ok...ja att länka alltså ;-) ?
Hojta gärna till i min blogg i så fall.
Kram

Anonym sa...

förresten så hittar man mig på www.mari78.blogg.se ;-)